Christchurch/Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Anouk - WaarBenJij.nu Christchurch/Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Anouk - WaarBenJij.nu

Christchurch/Auckland

Blijf op de hoogte en volg Anouk

05 Maart 2016 | Nieuw Zeeland, Auckland

5 maart:
Vanochtend Christchurch ingelopen om het bij daglicht te bekijken. Eerst langs de containershops gegaan om te kijken of ik nog leuke souveniertjes kon vinden. Vervolgens mijn route vervolgd naar het stadspark en daar de Canterbury museumshop bezocht. Leuke kiwi-sleutelhangers gescoord voor de familie. Op mijn gemakje een stukje van de graffiti-route gelopen en de Cardboard Cathedral bezocht. Tevens het monument voor de slachtoffers van de aardbevingen gezien. Daarna bij het hotel mijn auto opgehaald om deze rond 13:00 uur in te leveren bij het verhuurbedrijf. Vervolgens heeft de eigenaresse mij op het vliegveld van Christchurch afgezet vanwaar ik met Jetstar om 14:45 uur terug vlieg naar Auckland. Bij aankomst in Auckland weer op zoek naar de airport express om voor de 3e en laatste keer mijn intrek te nemen in de City Lodge Hostel. Alleen is het superdruk bij de bus en wordt het dringen voor een plaatsje. De reden is dat Madonna voor de eerste keer in haar carrière optreedt in Nieuw-Zeeland die avond. Uiteindelijk gearriveerd bij mijn hostel, spullen gedropt en de stad ingelopen om een hapje te eten. Dat voelt nu wel vertrouwd. Rond 21:00 uur weer naar mijn kamer gelopen en in bed geploft. Mijn laatste nacht hier...

6 maart:
Geprobeerd om een beetje uit te slapen, want vandaag wordt een heel lange dag. Lekker gedoucht, aangekleed en een brunch bij Tank gehaald. Rustig naar de haven gelopen waar ik een Harbour Cruise (90 minute scenic tour) boek met korte stop op Rangitoto Island. Heerlijk uitwaaien aan boord met mooi weer en prachtig uitzicht. Nog even langs de Sky Tower gelopen en daar tegenover bij Depot Eatery een hapje gegeten. Vervolgens naar hostel gegaan om mijn rugzakken goed in te pakken voor de lange reis terug. Rond 20:00 uur naar bushalte gelopen. Daar gezellig zitten kletsen met 2 Engelse meiden, die ook naar het vliegveld gingen. Na een uur was er nog steeds geen bus geweest, dus besloten om samen met die meiden een taxi te delen. Net op dat moment komt toch de airport express aanrijden. In de bus gestapt en voor de laatste keer de rit naar het vliegveld gemaakt. Mijn grote backpack ingecheckt, door de douane gegaan, bij een shop nog een extra paar wollen handschoenen voor mijn moeder gekocht en de rest van mijn NZ-dollars omgeruild naar euro’s. Om 23:55 uur vertrekt mijn vlucht met Air New Zealand naar Shanghai.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 09 Feb. 2016
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 6322

Voorgaande reizen:

08 Februari 2016 - 07 Maart 2016

New Zealand

Landen bezocht: