Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Anouk - WaarBenJij.nu Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Anouk - WaarBenJij.nu

Queenstown

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

04 Maart 2016 | Nieuw Zeeland, Queenstown

29 februari t/m 3 maart:
Na het inchecken bij Coronet View B&B and apartments pak ik eerst in alle rust mijn spullen uit, want hier blijf ik 4 nachten en dan is het de moeite waard om te doen. Wel is het hier heel koud, iets van 9 graden. Dus ook mijn wollen vest en jas zullen deze reis gebruikt gaan worden. Rond 17:00 uur rijd ik naar het centrum om deze te verkennen. Levendig stadje met veel activiteiten om te doen. Mijn eerste activiteit is om eens ergens rustig een hapje te gaan eten. Gelukkig kan dit op een terrasje uit de wind en in het avondzonnetje. Na het eten wat boodschappen gedaan om thuis te kunnen ontbijten: yoghurt, glutenvrij brood, bananen, appels, aardbeien, melk, boter etc. En tevens bij iSite voor woensdag mijn tour naar Milford Sound geboekt. Daarna lekker in bed een filmpje gekeken.

Dinsdagochtend 1 maart voor het eerst voor mijzelf een echt ontbijtje gemaakt met yoghurt+fruit en brood met scrambled eggs. Delicious! Rustig aan gedaan, lekker 'getuttert' en 's middags naar de Gondola gelopen. Dat is een kabelbaan die je naar boven brengt, zodat je een schitterend uitzicht over Queenstown hebt. Tevens is daar The Luge. Een soort kartbaantje. Daar heb ik 2 rondes van gedaan samen met Sascha, een flight attendant van Qatar Airway waarmee ik aan de praat raakte. Samen zijn wij vervolgens de stad in gelopen waar wij bij Fergburger een hamburger hebben gegeten. Ook zij heeft voor woensdag de trip naar Milford Sound geboekt. En verder hebben wij een stuk langs het meer gewandeld en uiteindelijk bij The Icebar een mocktail gedronken. Toen naar appartement gegaan om vroeg naar bed te gaan, want de volgende morgen is het om 5:00 uur rise&shine.
Om 6:25 uur pikt de bus mij op om naar Milford Sound te gaan. Een busrit van 5 uur waarbij onderweg op hele mooie plekjes wordt gestopt zodat wij foto's kunnen nemen. Ook Sascha zit gezellig bij mij in de bus. Na een korte tussenstop in Te Anau komen wij rond 12:15 uur bij Milford Sound aan waar een boot op ons wacht om 2 uur door het fjord te varen. Wederom weer een geweldige ervaring!!! De dolfijnen zwemmen om de boot heen, de zeehonden liggen heerlijk in het zonnetje op de rotsen en de watervallen komen van de steile wanden naar beneden gedenderd. Wat zijn wij toch een geluksvogels...
Sascha heeft besloten om terug naar Queenstown te vliegen, maar dat laat mijn budget me niet meer toe, dus ik ga gewoon weer 5 uur terug met de bus. Onderweg wordt de film 'The Indian' gedraaid met Anthony Hopkins. Rond 20:00 uur kom ik moe maar voldaan weer thuis aan. Na contact gehad te hebben met het thuisfront, lekker mijn bedje in met elektrische deken aan.

Donderdags lekker uitgeslapen, ontbeten en daarna naar het centrum gereden. Vandaag staat de jetboat over de 'Shotover'-rivier op het programma. Met de bus naar de rivier gebracht waar de jetboat al op ons ligt te wachten. Wij krijgen allemaal een regencape en zwemvest aan en daarna kan de 25 minuten durende bootrit beginnen. Wat een adrenaline-kick, echt super!!! Na anderhalf uur weer terug in centrum en loop elk winkeltje in en uit, maar kan geen fatsoenlijk souveniertjes vinden voor de familie anders dan: t-shirts, theedoeken, pannenlappen, houdertje voor theezakjes, servetten, sleutelhangers en magneetjes. Het wil hier in NZ gewoon niet lukken. Dus ik geef het maar op en ga van laatste paar dagen hier genieten. 's Avonds zelf een slaatje gemaakt met wat gebakken aardappels en weer filmpje in bed gekeken.

  • 04 Maart 2016 - 11:49

    Daniëlle:

    Gezelschap, dat is leuk, zeker om zo een van de laatste dagen en activiteiten samen mee te maken. Je hebt in ieder geval geprobeerd er zoveel mogelijk uit te halen. Die herinneringen zitten inderdaad mooi in deze verslagen en in je hart. En die adrenaline-kick is om van te genieten. Hier heb ik je in ieder geval wel gemist maar het facetime gesprek van maandag vond ik toch wel heel bijzonder! Geniet van de laatste dagen. Ik heb Melinda net een fijne reis gewenst. Nog even en dan op naar Shanghai voor een gezellig samen zijn.

    Tot snel,
    X Danielle

  • 04 Maart 2016 - 15:03

    GeeJee:

    Hey Anouk,

    Doe het wollen vest maar boven in je koffer want hier sneeuwt het al de hele morgen. Gelukkig wel natte sneeuw maar wel erg koud. Hier in Uden hebben we gister een plekje voor jou gereserveerd naast de kachel dus je bent hier gauw uit gebibberd.
    Leuk dat je een travelmate gevonden hebt.
    Gaaf die dolfijnen rondom de boot. Dat geeft altijd een apart gevoel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 09 Feb. 2016
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 6328

Voorgaande reizen:

08 Februari 2016 - 07 Maart 2016

New Zealand

Landen bezocht: