Wanaka - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Anouk - WaarBenJij.nu Wanaka - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Anouk - WaarBenJij.nu

Wanaka

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

04 Maart 2016 | Nieuw Zeeland, Wanaka

28 februari:
Het zijn een paar lange reisdagen achter elkaar, maar dat is hier in dit landschap helemaal niet erg. Op mijn gemakje rijd ik naar de Franz Josef glacier vanaf Hokitika. Rond 13:30 uur kom ik daar aan en ga daar lunchen. Na de lunch neem ik de Forest trail om aan het begin van de Franz Josef gletsjer te komen. Helaas heb ik niet meer tijd om een tourtje te boeken en echt de gletsjer te beklimmen, maar toch een paar mooie kiekjes kunnen nemen. Om voor het donker in Wanaka aan te komen vervolg ik rond 15:15 uur mijn weg. Vanaf Haast begint het te regenen en dan moet ik nog wel een flink stuk rijden. Gelukkig klaart het weer op als ik Wanaka binnenrijdt. Te moe om nog het centrum in te lopen om wat te eten, besluit ik om er bijtijds in te duiken. Na een heerlijk nachtje loop ik de volgende morgen uitgerust door het centrum naar Lake Wanaka. Een paar fotootjes gemaakt, mijn auto opgepikt en door. Vandaag hoef ik maar een uurtje te rijden om in Queenstown te komen. Hier ook weer een stuk weg met hele scherpe haarspeldbochten! Onderweg maak ik nog een tussenstop in Arrowtown. Een stadje met historische gebouwtjes waar ik een uurtje doorheen loop.
Daarna rijd ik door naar Queenstown waar ik rond 15:00 aan kom.

  • 04 Maart 2016 - 11:38

    Daniëlle:

    Niet alleen zit je 19.000 km verderop maar maakt er ook ...000 velen, hoeveel precies dat horen we later wel een keer. Gelukkig zijn de ritten mooi en bijzonder.

    X Danielle

  • 04 Maart 2016 - 11:58

    Sjors:

    Leuk te horen. Arrow town is wel een leuk stadje. Lekker chocolade en snoep gekocht daar? Das zo lekker

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 09 Feb. 2016
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 6307

Voorgaande reizen:

08 Februari 2016 - 07 Maart 2016

New Zealand

Landen bezocht: