Nelson - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Anouk - WaarBenJij.nu Nelson - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Anouk - WaarBenJij.nu

Nelson

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

26 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Nelson

20 t/m 25 februari:
Na een kort vluchtje met Air New Zealand zaterdagmiddag om 14:25 uur aangekomen in Nelson. Robin, Natascha, Benjamin en Oscar stonden mij al op te wachten. Dat is toch veel gezelliger ergens aankomen als je bekende gezichten ziet. Vervolgens naar hun huis gereden en lekker in hun tuin geborreld en bijgekletst. Toen een heerlijke 'homemade-meal' gegeten en tot middernacht zitten praten. Dat zullen wij vast nog veel doen de komende dagen...

Zondags met Taz en de kinderen naar de 'Centre of New Zealand' gelopen waar je een prachtig uitzicht over Nelson en de omgeving hebt. Ook Founders Heritage Park bezocht en toen naar het strand gegaan, waar wij een duik in Tasman Bay hebben genomen. Heerlijk met deze temperaturen! Daarna lekker bij hun thuis gebarbecued en plannen voor de rest van mijn reis zitten maken met hun tips en adviezen. Helaas zijn er nergens meer auto's te huren in Nelson, dus gaat Robin voor mij maandags op onderzoek uit.

Op maandag zijn Taz en ik al om 6:15 uur opgestaan, omdat wij vandaag een track gaan lopen in het Abel Tasman Park. Bijtijds met de auto naar Kaiteriteri vertrokken, waar om 9:15 uur een boot vertrekt die passagiers in verschillende baaien afzet afhankelijk van de track die jij wilt gaan lopen. Mooie boottocht over zee gehad en vervolgens afgezet bij Medlands. Van daaruit gaan wij 11,5 km teruglopen naar Anchorage waar wij om 15:15 uur weer op het strand moeten zijn. Onderweg heb je uitkijkpunten met prachtige vergezichten over zee met de bergen op de achtergrond, schitterende baaien, mooie natuur en natuurlijk prettig gezelschap! Het is een pittig tochtje door het stijgen en de hitte, maar zeer zeker de moeite waard. Had het voor geen goud willen missen. Met nog wat speling op tijd in Anchorage aangekomen, waar Taz nog snel een verfrissende duik in zee neemt. Rond 17:15 uur terug in Nelson waar Robin aan zijn nachtdienst gaat beginnen en wij met de kids lekker pasta eten.

Dinsdags houden wij een relax-dagje. Nadat de kinderen naar school zijn gegaan, op ons gemakje naar het centrum van Nelson gegaan om te winkelen en te lunchen. Taz laat mij leuke galerijtjes zien van lokale kunstenaars en ook de juwelier die de ring voor 'The Lord of the Rings' heeft ontworpen. Ook laat zij mij hun kralenwinkel zien en uiteraard is dat een waar walhalla voor mij. Na een uurtje rondstruinen en een klein kapitaaltje lichter lekker bij Yaza gaan lunchen. Vervolgens naar huis, want Taz moet met Oscar naar voetbaltraining en Robin heeft nog een auto voor mij kunnen regelen, dus daar gaan wij even langs. Het is een 8-persoons Toyota Estima, die ik zaterdags in Christchurch ga omwisselen voor een kleiner exemplaar. Blij dat het is gelukt en nu kan ik de rest van mijn trip gaan plannen. Het is deze maand uitzonderlijk druk in NZ en betaalbare accommodaties zijn schaars, dus ik moet nog goed op zoek. Maar mijn ticket terug naar Auckland op zaterdag 5 maart wel alvast geboekt. Voor het eten halen wij fish&chips bij de Fish Stop en gaan dit vervolgens op een geweldig plekje op eten. Dit is dineren in stijl. Heerlijk op een heuvel met uitzicht over Nelson en Tasman Bay! Beter dan dit kan ik mij niet wensen op dit moment.

Mijn laatste dagje in Nelson is aangebroken en nadat de kinderen naar school zijn gegaan, rijden Robin, Taz en ik naar de Nelson Lakes. Daar maken wij 2 korte wandelingen en picknicken wij aan een van de meren. Wederom een prachtig stukje natuur in dit overweldigende land. Op de terugweg even in Richmond gestopt om boodschappen voor het avondeten te doen en daarna mijn auto voor de komende dagen opgehaald. Als avondeten 'steakpie' gegeten met heerlijke groenten erbij. En na het eten weer tot middernacht zitten kletsen. Uiteraard is mijn bezoek veel te kort (waar het wel gelukkig weer heel vertrouwd aan voelde) en zijn wij nog lang niet uitgepraat, maar hebben wij wel weer heel veel mooie, nieuwe herinneringen gemaakt tot de volgende keer dat wij elkaar weer zullen zien!!!

Donderdagochtend weer vroeg uit de veren, want voor hun begint het normale leven weer en ik ga verder met mij roadtrip over het Zuidereiland. Rond 07:45 uur rijd ik weg, na uiteraard een traan gelaten te hebben (what else is new), om via Kaikoura naar Hanmer Springs te gaan. Mijn tocht gaat eerst een stukje langs zee, dan door de bergen, langs wijngaarden, en bij de oostkust weer langs zee. Onderweg na 2 uur rijden lekker ergens een kop thee gedronken en toen mijn tripje vervolgd. Langs de kust kom je zeehonden tegen op de rotsen. Bij Kaikoura gestopt om benen te strekken en rond te lopen na een tocht van in totaal 3 1/2 uur. De laatste 2 uur van mijn reis gaat door de heuvels met vele haarspeldbochten naar Hanmer Springs. Rond 15:30 uur hier aangekomen en ingecheckt bij 'Jack in the Green Backpackers'. Lekker mijn rugzak uitgepakt en even gesetteld. Vervolgens naar centrumpje gereden en daar een hapje gegeten. Een beetje bijtijds naar bed en morgen de hotpools uitproberen!

  • 26 Februari 2016 - 08:19

    Judith:

    Hoi Anouk,

    Wat leuk om te lezen dat je het zo fijn hebt gehad met je vrienden in Nelson en omgeving. Nu ben je aan het derde deel van je trip begonnen en het klinkt allemaal als één groot avontuur door een prachtig land. Ik hoop natuurlijk dat je bij Jack in the Green Backpackers ook weer leuke mensen ontmoet.
    Geniet met volle teugen meidje!

    groetjes, Judith

  • 26 Februari 2016 - 08:58

    Melinda:

    Lieve Anouk,

    Eindelijk is een lang gekoesterde wens in vervulling gegaan: Robin en Taz bezoeken in Nelson.
    Het kan ook niet anders dan "vertrouwd" voelen bij zulke goede en lieve vrienden. Zo als ik het lees en hoor wonen ze in een prachtige plek. Heerlijk om te lezen dat je het zo fijn hebt gehad daar. Nu het Zuidereiland ontdekken en dan kom ik je over anderhalve week ophalen in Shanghai!!
    Nu al zin in!

    Dikke kus Melin

  • 26 Februari 2016 - 09:35

    Judith & Jeroen:

    Ciao Bella!

    Het was (even) stil aan de overkant.... Maar daar is ze weer!

    Na een vijfdaagse onvergetelijke visit bij Taz en Robin in Nelson; bijkletsen, trainen van beenspieren, bijkletsen, shoppen, bijkletsen, route Zuidereiland uitstippelen, bijkletsen en vervoer regelen, zet jij je avontuur voort. Op weg naar nog meer moois dat Nieuw Zeeland te bieden heeft.

    Dream, travel, discover ;)

    Tot je volgende blog!

  • 26 Februari 2016 - 17:56

    Sjors:

    Geniet ervan maar dat doe je zeker!!!

    Veel plezier in het zonnige zuiden :-)

  • 28 Februari 2016 - 22:28

    Caroline:

    Super dat je het zo leuk hebt gehad bij je vrienden. En nu nog genieten van de rest van al het moois dat je nog tegen komt.

    Veel plezier! xx

  • 29 Februari 2016 - 09:05

    Annemarie:

    Hoi Anouk,
    Fijn dat je het zo aan het genieten bent en al die mooie dingen kunt zien en beleven. Ik vind het al leuk om al je verhalen lezen. Ik wens je nog heel veel plezier!!
    Groetjes Annemarie

  • 29 Februari 2016 - 16:01

    Gj:

    Hey Anouk.
    Ik dacht dat je die verschrikkelijke vent, waarover ik je eerder heb bericht, alsnog tegen was gekomen. Een soort kidnap door een inboorling in de bushbush. Want het was stil aan de overkant Miss Hairbush!!
    Maar gelukkig alleen maar mooie berichten. Je weekje bij Natascha zal koren op de/je molen geweest zijn en ach dat traantje is goed tegen het stof geweest.
    Je bent nu al in Te Anau denk ik. Die haarspeldbochten van HSpings zijn normaliter op mijn lijf geschreven. Gaaf! Geniet van de mooooie omgeving, het weer, de locals en je vrije tijd.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 09 Feb. 2016
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 6315

Voorgaande reizen:

08 Februari 2016 - 07 Maart 2016

New Zealand

Landen bezocht: