Whakatane - Reisverslag uit Whakatane, Nieuw Zeeland van Anouk - WaarBenJij.nu Whakatane - Reisverslag uit Whakatane, Nieuw Zeeland van Anouk - WaarBenJij.nu

Whakatane

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

19 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Whakatane

17 en 18 februari:
Vanochtend de dag begonnen met een heerlijk ontbijtje in deze geweldige B&B in Taupo. Helaas zat het weer niet mee, de regen kwam met bakken uit de lucht vallen. Dus nog even gezellig zitten kletsen met de andere toeristen (een schots en een duits echtpaar) en de eigenaren. Uiteindelijk toch mijn spullen in de auto geladen en vertrokken naar mijn volgende bestemming Whakatane. Het rijden is echt een feestje hier. De weidse vergezichten in dit vulkanische landschap zijn echt prachtig en na elke bocht komt er weer net zo'n mooi nieuw 'schilderij' tevoorschijn. Na elke bocht zou je eigenlijk steeds weer een fotomomentje willen nemen, maar zoals eerder gezegd werkt vandaag het weer niet mee. Na zo'n twee en half uur rijden kom ik aan bij mijn motel. Ik had al een beetje een off-day vandaag en bij binnenkomst op mijn kamer voelde ik mij niet echt beter. Het was een donkere, shabby kamer met heel ouderwets meubilair, ongezellige verlichting en mieren die door de badkamer en over de tafel 'sjeesden' en het gaf gewoon geen prettig gevoel. Bij de receptie wel meteen mijn tripje naar White Island (actieve vulkaan) geboekt, want dat is de reden waarom ik hier naar toe ben gegaan. Vanwege de overtrekkende storm geven ze mij 40% kans dat het doorgaat. We wachten af. Om toch nog maar iets van de dag te maken, ben ik naar Ohepe gereden om (letterlijk en figuurlijk) uit te waaien op het strand. Zo'n 2 uur daar rondgelopen en mooie schelpen gezocht, die ik vervolgens ook weer heb achtergelaten want stinken dat ze deden. Daarna even door Whakatane gereden en uiteindelijk bij de big M een maaltijd gescoord. 's Avonds te horen gekregen dat excursie niet doorging, dus meteen gevraagd of ik dan de volgende dag mocht uitchecken, zodat daar niet nog een dag en nacht hoefde te blijven. Maar aangezien ik al betaald had en annuleringen 48 uur van tevoren aangekondigd moeten worden, zat ik daar toch nog een dag vast. Uiteindelijk redelijk geslapen en voor het eerst ook een beetje uitgeslapen. En dat was oké, want het was toch prut weer buiten. Rond 12:00 besloten dat ik niet weer zo'n dag als gisteren wilde, dus naar centrum gereden. Daar en heerlijke brunch gegeten bij Javaman: glutenvrijetoast met avocado- en tomatensalsa en 2 gepocheerde eieren. Heerlijk! Vervolgens wat winkeltjes gekeken en een flink stuk langs de rivier gewandeld. Toen het weer begon te regenen, naar de bioscoop gegaan en de feelgoodmovie 'How to be single' gekeken. Na de film nog naar een bar 'The Office' gegaan waar het open mic-night was met live muziek. Daar lekker biertje gedronken en met een stel Kiwi's zitten kletsen. En toen naar bed...

  • 19 Februari 2016 - 09:11

    Daniëlle:

    Goh, dat is echt jammer dat de boottocht naar de vulkaan niet door kon gaan. Want de plaatjes ervan zagen er indrukwekkend uit. Gelukkig heb je het heft in handen genomen om de dag toch invulling te geven door en een "feel good" movie te gaan kijken. Je volgende locaties kunnen alleen maar beter worden

  • 19 Februari 2016 - 09:31

    Judith & Jeroen:

    Hello girl!

    Soms zit met mee, en soms zit het tegen....dat is het leven van een reiziger (oké, niet alleen van reizigers ;)). De kunst is om 'tegenvallers' om te turnen naar het positieve....dat doe je (feel) goed.

    Wij hebben afgelopen zondag in het programma 'Floortje aan het einde van de wereld' een fractie gezien van de schoonheid van Nieuw Zeeland. Zij was op het Zuidereiland, jouw bijna volgende bestemming. Wij kunnen alleen maar concluderen; het is daar fantastisch!

  • 21 Februari 2016 - 11:28

    Sjors:

    Tja het weer in nz is hetzelfde als in nederland.... je kunt er niks van zeggen. Het juiste woord is WISSELVALLIG hier en daar een bui... straks als je op het zuider eiland komt heb je meer kans op beter weer. Behalve aan de west kant.

    Jammer dat de vulkaan niet door ging. Geniet ervan maar dat doe je wel lees ik! Lekker biertje op zijn tijd :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 09 Feb. 2016
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 6320

Voorgaande reizen:

08 Februari 2016 - 07 Maart 2016

New Zealand

Landen bezocht: