Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Anouk - WaarBenJij.nu Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Anouk - WaarBenJij.nu

Taupo

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

16 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Taupo

16 februari:
Wederom om 07:00 uur opgestaan en om 9:00 uur met mijn bolide naar Taupo vertrokken. Check-in bij Amori Lodge zou pas later in de ochtend zijn, dus besloten om meteen de Huka falls te gaan bezichtigen. Auto geparkeerd bij Hub café en vandaar uit een trail door de bossen gelopen. Prachtig stukje natuur en in de verte hoorde je het water al. Bij aankomst bij de Huka falls is het niet echt een waterval, zoals ik die verwachtte, maar meer een hele sterke stroming. Het water had wel een prachtige kleur blauw en kwam met grof geweld naar beneden gedenderd door een korte kloof. Weer gebruik gemaakt van de mogelijkheid om te oefenen met mijn selfiestick...
En wat betreft de trail: helaas geldt 'what goes down, must come back up'. En ik ben goed in afdalen, maar op de terugweg moest ik ook weer stijgen....Dat besef had ik meteen aan het begin van de trail al, maar dat mocht de pret niet drukken. Het was zeker goede ochtendgymnastiek!
Mijn reis vervolgd en gekeken of ik kon inchecken. En dat kon: een prachtige bed & breakfast. Meest luxe kamer en badkamer tot nu toe. Verder niet zoveel op het programma staan hier, maar om nou heel de dag binnen te gaan zitten is ook zo wat. En het weer is niet echt geweldig. Temperatuur goed, maar heel bewolkt. Dus besloten om een kleine roadtrip naar Tongariro National Park te maken langs het grootste meer van Nieuw-Zeeland, Lake Taupo. Na zo'n 1 1/2 uur gereden te hebben, vond ik het wel welletjes, want ik moest dezelfde weg weer terug. Daarna nog een rondje door het city centre gelopen en nu even mijn reisverslagen aan het bijwerken.
Afgelopen dagen niet zo goed voor mijzelf gezorgd qua eten, dus mijzelf vanavond getrakteerd op een heerlijk sirloin-steak met gekookte aardappelen bij (hoe toepasselijk) The Steak House. En het smaakte heerlijk!!!

  • 16 Februari 2016 - 21:49

    Bregje:

    He Anouk

    Wat ontzettend leuk om zo op de hoogte gebracht te worden van al je avonturen!

    Geniet ervan daar!!! Dikke kus!

  • 16 Februari 2016 - 22:11

    Maayke:

    Hè anouk! Cool dat je gewoon lekker een auto hebt gehuurd. Is daar ook links rijden toch?
    Super leuk om lezen wat je allemaal mee maakt!
    Xx maayke

  • 17 Februari 2016 - 08:54

    Caroline:

    Hoi Anouk,
    Leuk om jou zo te volgen. Ik geniet mee! xx

  • 17 Februari 2016 - 11:12

    Sjors:

    Grof geweld idd die huka falls. Ik ben een beetje bij nu met lezen. Geniet ervan. Links rijden went wel toch? LET OP in europa gaat de korte bocht voor de lange bocht. In nieuw Zeeland is het de lange bocht eerst en dan de korte bocht. Dit even als weetje in het verkeer.
    Leuk on in je dagboek te mogen meelezen :-)

  • 18 Februari 2016 - 13:16

    GeeJee:

    Hey Anouk,

    Even een testje om te kijken of ik nu wel in je dagboek mag schrijven ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 09 Feb. 2016
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 6304

Voorgaande reizen:

08 Februari 2016 - 07 Maart 2016

New Zealand

Landen bezocht: