Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Anouk - WaarBenJij.nu Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Anouk - WaarBenJij.nu

Rotorua

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

15 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Rotorua

14 en 15 februari:
Huishoudelijke mededeling:
Zoals jullie misschien wel uit mijn schrijfstijl hebben begrepen, is het niet alleen een reisverslag voor jullie, maar ook een beetje een dagboek voor mij. Na afloop van deze reis laat ik namelijk een fotoalbum hiervan maken. Inclusief jullie reacties. Dus graag blijven reageren, want ik vind het heerlijk om wat van jullie allen te horen!!!

Lief dagboek ;-)

(En de rest volgt later. Ik heb nu even goede WiFi om wat foto's te uploaden....)

Een prachtige rit door de heuvels gemaakt richting Rotorua. Ongeveer anderhalf uur rijden. En het is hier heerlijk, rustig rijden! Na aankomst in Rotorua kon ik meteen inchecken bij Rocksolid Backpackers Hostel. Daarna lekker door het stadje gewandeld richting meer. Even daar rondgelopen en toen weer terug naar hostel om mij op te frissen voor het avondprogramma. Om 18:15 uur werd ik verwacht in Mitai Village. Dit dorp is nagebouwd hoe de Maori's hier vroeger leefden. Heel commercieel opgezet, maar toch weer een activiteit wat er een beetje bij hoort als je hier bent. Er werd uitgelegd hoe een 'hangi' word bereidt, wat wij later ook zouden eten. Vervolgens een showtje in een kano (zie foto's) en toen een schouwspel over het leven, jagen en de gebruiksvoorwerpen van de Maori's. Als afsluiting werd er een Haka uitgevoerd. Aansluitend dus de 'hangi' maaltijd. Heerlijke aardappelen (zoet en gewoon) met een lekkere salade erbij. Het vlees heb ik overgeslagen (een en al kluiven aan lam of kip). En nog een pavlova toe. Na het eten nog een korte avondwandeling gemaakt door de bossen om de glowworms te zien. Rond half elf weer richting bedje. Helaas weer geen goede, volle nacht gemaakt, maar het slapen gaat wel steeds iets beter.
De volgende ochtend om 7:00 uur opgestaan en om 9:00 uur naar Wai-Otapu thermal park gereden. Daar om kwart over tien als eerste de Lady Knox-geiser zien spuiten en toen het park ingelopen. Prachtige dingen gezien, zoals de 'Champagnepool' en 'Devils bath'. Ook hiervan wat foto's bijgevoegd. Op de terugweg wat boodschappen bij Countdown gedaan en een juwelier opgezocht die de batterij van mijn horloge kon vervangen. Deze was gestopt op het moment dat ik voet aan land had gezet op het vliegveld van Auckland. Vast een teken dat ik de tijd moet vergeten en van alles om mij heen moet genieten. En dat doe ik! Selfies maken gaat ook steeds beter, al zeg ik het zelf :-) .
Rond 18:00 uur weer terug in hostel en geen zin meer om weg te gaan. Lunch was helaas niet erg goed gevallen. Dus besloten om er eens vroeg in te duiken.

  • 15 Februari 2016 - 20:25

    Daniëlle:

    Oeh dat ziet er mooi uit. Ben jaloers. Hier is het uitzicht toch weer iedere dag hetzelfde. Maar ja dat mag voor jou ook wel aangezien je 19.000 km verderop zit. Fijn dat het auto rijden goed gaat zodat jij je kunt verplaatsen naar je nieuwe bestemmingen.

    Op naar de volgende uitdaging. Liefs, Daan

  • 15 Februari 2016 - 20:43

    Judith & Jeroen:

    18.505,07 km, tig selfies, 3 slaapplaatsen, mooie vergezichten, glow worms, kiwi's, 3 reisverslagen en 1 huishoudelijke mededeling verder, ben je inmiddels een week op avontuur. Nog een dikke twee weken te gaan...joehoe!

    Ceep calm and have fun!

  • 16 Februari 2016 - 08:15

    Judith:

    Mooi hoor! En je selfies lukken inderdaad steeds beter!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 09 Feb. 2016
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 6313

Voorgaande reizen:

08 Februari 2016 - 07 Maart 2016

New Zealand

Landen bezocht: