Waitomo - Reisverslag uit Waitomo Caves, Nieuw Zeeland van Anouk - WaarBenJij.nu Waitomo - Reisverslag uit Waitomo Caves, Nieuw Zeeland van Anouk - WaarBenJij.nu

Waitomo

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

13 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Waitomo Caves

12 en 13 februari:
Niet heel geweldige geslapen vanwege de jetlag, dus maar weer vroeg opgestaan. Lekker banaan en appel als ontbijt gegeten en toen een ochtendwandeling (half uurtje lopen) gemaakt om mijn auto op te halen bij Thrifty. Ik heb een bijna gloednieuwe Toyota Yaris (4050 km op de teller) automaat meegekregen en meteen Auckland in moeten rijden om mijn bagage op te halen bij het hostel. Rond 10:45 uur daar weggereden op naar mijn volgende plaats van bestemming: Waitomo. Na een 200 km-rit door een prachtig, heuvelachtig landschap een kleine tussenstop gemaakt in Otorohanga om daar het Kiwi-house te bezoeken. Dus nu heb ik een echte, levende kiwi gezien. Rare snuiters...
Daarna doorgereden naar Waitomo en ingechecked bij Top 10 Holiday Park. Ik heb een 7-persoons cabin helemaal voor mijzelf. Wat een luxe! Tevens voor morgen een 3 uur durende Black Water Rafting-tour geboekt. Meteen aan de overkant van de straat wat boodschappen gedaan en nu even een paar uurtjes chillen voor het eten. Bij Curly's een chickenburger gegeten en daarna vroeg onder "de wol" (een lakentje) gegaan. Elke anderhalf uur op de klok gezien en om 07:00 uur maar opgestaan. Lekker kopje thee gezet, wat gelezen en om 8:00 uur stond ik al te douchen. Daarna ontbeten bij The General, 2 gebakken eitjes op glutenvrij toast. Rond half twaalf richting The Black Water Rafting gegaan. Daar werd onze groep in charmante wetsuits gehesen met geweldige schoenen eronder en een superleuk helmpje op. En toen kon het avontuur beginnen. Eerst in een ijskoud riviertje geoefend met achteruit springen met een tube van een schavot, omdat vervolgens in de grotten van watervalletjes te kunnen doen. Het was een geweldige, wel erg koude, ervaring. Klauteren, ploeteren, springen, tubing, glowworms bekijken en vooral genieten. Een echte aanrader! Nu op mijn porch in front of my cabin van het zonnetje aan het genieten en lekker even een boek aan het lezen.
ENJOY!

• 13 Februari 2016 - 06:37

Saskia:

Hee lieve Anouk leuk iets v je te horen. Hopelijk valt t je mee dat reizen alleen. Tof en dapper dat je t gedaan hebt. De foto v jezelf is niets mis mee en we zien je graag. Leuk dat raften! Hoe is het weer? En over hoeveel dagen zie je je vriendin? Ga je nog meer groepsactiviteiten doen? Ik lig in mijn bed maar sta zo op nog wa dingen doen vanavond eters hier en morgen verjaardag en lunchen met vrienden. Moet nog achter dakdragers aan voor wintersport. Wij wensen jou kei veel plezier en geniet ervan. Dikke kus uit Erp

• 13 Februari 2016 - 07:33

Caroline Diepenbroek:

Hoi Anouk!
    Super om je eerste belevenissen te lezen! Klinkt gaaf! Geniet er heerlijk van! Liefs Caroline

• 13 Februari 2016 - 09:52

De Pommetje:

Het Anouk,

Leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt. Sommige dingen lekker herkenbaar en andere weer niet. Mazzel,dat je een kiwi hebt gezien. Wij hebben er een uur gestaan en niets gezien. Je bent nog maar pas begonnen dus je kunt nog zoveel leuke dingen gaan zien. Mocht je trouwens nog terug komen in Auckland dan is een overtocht naar een van de vulkaaneilandjes aan de overkant van de baai een aanrader, lekker hiken. Heel veel plezier en we kijken uit naar het volgende verhaal. Wat stoer dat je bent gaan raften, zo ver heb ik Wien niet gekregen. Liefs de Pommetjes.

• 14 Februari 2016 - 11:50

Judith & Jeroen:

Hey chica!
    Heb je dat even goed geregeld....splinternieuwe bolide, dikke villa, mooie wetsuit! Goed bezig!!

Leuk dat je ons via jouw website (mede mogelijk gemaakt by your selfiestick) een kleine impressie geeft van jouw mega avontuur aan de andere kant van de wereld. JALOERS.....

Wij wachten met smart op je volgende 'blog'

• 14 Februari 2016 - 12:23

Claudia :

Blijft gekke gedachte dat jij nu ligt te slapen terwijl wij nu actief zijn. En hier is het "zeik" weer en heb je dikke dekens nodig ipv een lakentje. Leuk om deze blogs te lezen. Je schrijft grappig. En de WA is ook perfect zo reizen we toch een beetje met je mee. Dikke kus

• 15 Februari 2016 - 08:13

Judith:

Hey Anouk,

leuk om op afstand mee te krijgen wat je allemaal beleeft. Stoer hoor, raften. Ik weet niet of ik dat zou durven. Geniet met volle teugen van je avontuur! groetjes!

• 15 Februari 2016 - 13:20

Melinda:

Lieve zus,

Superstoer dat je dit avontuur alleen bent aangegaan! Wij lezen met heel veel plezier je verhalen over je belevenissen in Nieuw Zeeland. Gelukkig heb je wel wifi op de meeste plaatsen zodat we even kunnen "appen".
    Ik laat de kids regelmatig je route zien via google maps zodat ook zij weten waar hun tante uithangt! Blijf maar lekker veel foto's met je selfiestick maken. Als jij lacht dan lachen andere mensen ook!

Dikke kus van je zus
    xxx